KTKsoftware
informační systémy
HelpdeskHelpdesk Klientská sekce ON-LINE poptávka

KTK - QMS (Quality Management System)


Modul KTK – QMS zastřešuje činnosti a procesy spojené s řešením reklamací a neshodné výroby.
QMS

 

Představuje užitečný, jednoduchý a velmi praktický nástroj pro obchodní a výrobní společnosti

Jedná se o desktop / mobilní aplikaci, která pracuje s OS Windows - lze ji tedy využít jak na klasické pracovní stanici - PC, tak i na průmyslových tabletech (primárně pro sběr dat) s OS Windows - např. VariPad nebo Zebra ET51.

Aplikaci KTK - QMS je možné využívat jako součást informačního systému KTKw nebo zcela samostatně nezávisle na firemním informačním systému.

logo_upr

 

Aplikace

lze využít pro:

  •      evidenci a práci s neshodami výroby
  •      evidenci a práci s dodavatelskými Reklamacemi
  •      evidenci, řízení a vyhodnocování Reklamací odběratelů
  •      evidenci a dotahování do konce neshod procesních, zjištěných např. při externích, či interních auditech

je postavena tak, aby:

  • soustřeďovala záznamy všech typů chyb (neshod) ve společnosti na jednom místě. Je tak možné propojit  záznam s jiným souvisejícím záznamem, např.:
    • reklamace od odběratele – s navazující reklamací dodavateli
    • výrobní neshodu spojit s reklamací odběratelů u výrobků – s možností společného vyhodnocování
  • dávala určité odpovědi a ukazatele již po vložení základních informací.
  • bylo možné jí využívat flexibilně
    • podle zájmů uživatele
      • sledování jen vybrané části (výroby, pracoviště .. )
      • určitého druhu chybových událostí – jen reklamace, jen výrobní neshody
      • nebo zahrnout všechny chybové události společnosti
    • případně podle těžiště zájmu
      • se zaměřit „pouze“ na evidenci a hladké vyřízení reklamací
      • na práci, hledání a vyhodnocování typu chyba jejich příčin
  • bylo možné jí rozšířit např. o  využívání propracovaného reportingu neshod prostřednictvím modulu KTKw – BI reporting QMS (Business Intelligence) - praktický nástroj, intuitivní obsluha, online vyhodnocování, pomocník pro hledání dlouhodobých souvislostí, trendů, provádění analýz a zobrazení klíčových informací prostřednictvím interaktivních řídících panelů a sestav. (možno nakoupit samostatně - není součástí dodávky modulu KTK – QMS)

zaměřuje se na:

  • evidenci, sumarizaci a kategorizaci
  • práci s chybami
  • poskytnutí informací k vytvoření závěrů

pomáhá s:

  • vyhodnocováním
  • vytvářením si celkového obrázku a souvislostí
    •  vidět stav věcí - Je vše v pořádku? Není? Kde, proč? Už se to řeší? V jakém je to stavu? …
    •  vidět chyby v souvislostech - Jak často se to děje? Neřešili jsme to už? Ano? Kde jsou místa náchylná na chyby? …
    •  ukázat co se má udělat – Co vše je potřeba udělat ? Kdo a do kdy ? Už je to hotovo ?
    •  vidět souhrnné přehledy prováděných opatření
  • odhalováním – poukázáním na společné prvky chyb, jako pomocník v odhalování systémových závad, které mnohdy ve firmách a společnostech k neshodám vedou

vychází ze základních metod a postupů využívaných při řízení kvality:

  • Ishikawa - diagram příčin a následků, tzv. diagram rybí kosti (obsahuje kategorie: materiál, metody, měření, stroje, lidé, prostředí)
  • 8D report – standardní protokol s osmi kroky, jak řešit problém. Obvykle se používá jako komunikační dokument mezi dodavatelem a zákazníkem na sledování stavu situace a vývoje nápravných akcí.
  • 4D report - zkrácená verze 8D reportu, též často využívaná v praktické komunikaci dodavatel - zákazník
  • Paretův diagram - základní nástroj řízení jakosti, který říká, že 80% důsledků bývá způsobováno pouze 20% příčin. Zaměříme-li se na 20% z celkových 100% příčin, můžeme dosáhnout významných úspěchů při zlepšování kvality.

KTK - QMS může být klíčovým nástrojem pro ISO. Pomocí nastavení základních procesů v organizaci pomáhá zlepšovat kvalitu poskytovaných výrobků či služeb a spokojenost zákazníka.  

„Kvalita je, když se vrací zákazník a ne zboží“

Nástroj KTK - QMS využijí: 

1. uživatelé IS KTKw se zavedeným modulem Výroba a aktivní evidencí odvodu z výroby, tzn.  
automatický přenos dat do QMS
 
2. uživatelé IS KTKw se zavedeným modulem Výroba, bez evidence odvodu z výroby, tzn. 
ruční zápis dat do QMS (s podporou číselníků z modulů Logistika a Výroba)
 

3. uživatelé IS KTKw  bez modulu Výroba, tzn. obchodní společnosti - pro reklamace od odběratelů a reklamace na dodavatele, tzn. - ruční zápis dat s QMS (s podporou číselníků z modulu Logistika)

 
4. uživatelé (obchodní i výrobní firmy), které nemají zaveden IS KTKw, tj. použijí aplikaci QMS samostatně / nezávisle (bez IS KTKw), tzn. - ruční zápis dat do QMS (s podporou importu základních číselníků)

Ukázky z aplikace KTK - QMS

Úvodní obrazovka KTK - QMS
Ukázka uživatelských číselníků a kategorií
Přehled neshody výroby s přílohou
Přehled se seznamem jednotlivých neshod
Tisková sestava - šablona 8D report
Ukázka - modul KTKw – BI reporting QMS - Přehled neshod - vývoj dle roků a měsíců
Ukázka - modul KTKw – BI reporting QMS - PARET dle počtu neshod
Rádi Vám modul, resp. aplikaci KTK - QMS předvedeme a pomůžeme s optimalizací a nastavením nových procesů podporovaných námi dodávaným informačním systémem.
 
Pro více informací nás neváhejte kontaktovat na obchod@ktksoftware.cz nebo prostřednictvím níže uvedeného formuláře.
Máte dotaz na náš IS? Rádi Vám odpovíme
KTKw - informační systém pro každého
Tisknout stránku Vytisknout stránku      
Kontaktujte nás KTKsoftware
Kontaktujte nás
KTK SOFTWARE s.r.o.
Mlýnská 216/8, Liberec 4, 460 01
 
O nás KTKsoftware
Zavoláme Vám
Buďtě v obraze KTKsoftware
Buďte v obraze
Vložte svoji e-mailovou adresu a žádná důležitá informace Vám již neunikne.

Přihlášením souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle zákona
 
Newsletter
Můžete se kdykoliv odhlásit.
Používáním tohoto webu souhlasíte s ukládáním cookies, nezbytných pro dobré fungování webu.
[CNW:Counter]