Helpdesk
Helpdesk je počítačový program (zpravidla dostupný přes webové rozhraní) umožňující zákazníkům zadávat své požadavky na systém, se kterým pracují. Jedná se tedy v podstatě o komunikaci s technickou podporou dodavatelské firmy, jenž dodala informační systém zákazníkovi.
Co by měl moderní helpdesk umět?
Moderní helpdesk musí umět informovat resp. uspokojit zákazníka (autora helpdeskového požadavku) ve všech jednotlivých krocích, ve kterých se požadavek nachází. Ať je to stav přijetí, analýza řešení, zavádění, testování, či nasazení. O těchto stavech by měl být zákazník informován. Záleží samozřejmě na politice dodavatelské firmy, jak má helpdeskové procesy vzhledem k zákazníkovi nastaveny.
Kromě jednotlivých helpdeskových stavů je také důležité nastavení priority požadavku (od urgentního až po např. velmi nízký). Zároveň je vhodné uvádět k požadavku termín zhotovení.
Pracovník na helpdesku aneb technická podpora
Jednotliví pracovníci na helpdesku mají svěřené příslušné oblasti nebo moduly ERP systému v případě rozsáhlého řešení, které mají na starost. Má-li zákazník dotaz či potřebuje-li další informace, mají pracovníci na helpdesku za úkol tuto informaci se zákazníkem doupřesnit. Pokud zákazníkovi zašlou doupřesňující otázky, zákazník by měl na tento požadavek adekvátně reagovat. Je tedy potřeba spolupráce obou stran k vyřešení problému (dotazu) a to jak na straně dodavatele systému tak na straně zákazníka
Helpdesk je přidaná hodnota pro zákazníka
Naše firma KTK SOFTWARE s.r.o. pro zákazníky svého informačního systému samozřejmě helpdesk nabízí a zákazníci si tuto možnost pochvalují a hojně využívají. Naše technická podpora tak flexibilně řeší jednotlivé požadavky neboť doprovodný servis k informačnímu systému je pro zákazníka samozřejmost i nezbytnost vzhledem ke komplexnosti našeho ERP systému