EET - Elektronická evidence tržeb
Tento systém by měl správci daně umožnit evidovat příjmy podnikatelů, kteří přijímají tržby v hotovosti, kartami či stravenkami. Mělo by dojít k přenosu vybraných dat používaného podnikového informačního systému/pokladního systému s Finanční správou pomocí internetu.
Schéma principu fungovní elektronické evidence tržeb EET / e-tržby
1. Pokladní zařízení (např. i PC) zašle datovou zprávu o transakci ve formátu XML Finanční správě
2. Ze systému Finanční správy je zasláno potvrzení o přijetí s unikátním kódem účtenky
3. Pokladní zařízení vytiskne účtenku (včetně unikátního kódu)- FIK
4. Obsluha (obchodník, uživatel) předá zákazníkovi účtenku (lze i v elektronické podobě)
5. Evidenci tržby lze ověřit (zkontrolovat) prostřednictvím webové aplikace Finanční správy, tj. zákazník si může ověřit svoji účtenku, podnikatel si ověří tržby evidované pod jeho jménem.
V případě, že se uživateli v rámci EET přeruší internetového připojení, bude muset Finanční správě ČR dodat účtenky do 48 hodin. Více informací o přehledu možných komplikovaných situací a jejich řešení se dozvíte na www.financnisprava.cz
Co teď?
V rámci IS KTKw nabízíme funkčnost EET ve 2 variantách: KTKw – EET – Standard a Profi.
Více informací o EET se dozvíte na oficiálních webových stránkách Ministerstva financí a Finanční správy České republiky etrzby.cz